RSS

Pages


SenSitif.......

Maksud sensitif: Maksudnya hati yang mudah terasa dengan kata-kata atau gurauan rakan-rakan. Sedikit-sedikit tidak mengapa, tetapi jika ia dibiarkan tanpa kawalan, ia mampu menjadi duri yang merosakkan sebuah ikatan ukhuwah. Dan, ia juga menyakiti pemilik hati serta orang-orang sekelililing. Masakan tidak, jika hanya kerana sebuah gurauan, hati yang sensitif ini akan tersinggung dan menghantar signal ‘masam’ kepada wajah. Ataupun sebuah teguran atas dasar sayang, disalah erti dek kerana terlalu sensitif. Lalu, sebuah gurauan yang patutnya menceriakan suasana, bertukar menjadi racun yang menghambarkan sebuah kegembiraan.


Aku :

Masa bujang nak kata sensitif tu leh kawal lg la... takde la smpai nak marah2 or nak sound org. Tp sejak aku pregnant nih aku berubah jadi sensitif pulak.... sebelum ni xpernah pulak mcm nih...skg sikit- sikit nak rasa tersinggung, rasa nak marah,rasa nak memberontak bile aku rasa aku nak lepas geram tak kira la pada sape... kejam tak aku.. tp kdg2 tu leh kawal gak la....takde la nak lepas kat sume org...tgk keadaan.


* skunk ni aku terasa nak diberi perhatian oleh suami aku... dlu tak kisah sgt..
skunk ni pntang kuar je... mesti tnya kmana..

* Kalau suami aku kuar main valley ball, aku dah bg limit balik kol berapa skli
lewat aku mula la nak marah n memberontak...

* Cemburu jangan di kenang.. hahahaaha biasa la aku dlm keadaan cam ni terasa
perubahannya...

* Bab makan mmg aku la kuat ngidam.. nak mkn plak yang mhal2 contoh Johnys..tak
terkata suami aku bile aku sbut Johnys je... nak wat cmne dah nak sgt.

* Bile aku terasa kekurangan pada diri aku ni masa
mngandung mula la aku nk mmberontak... sume ade...


ps: pendek kata aku ni mmg tak boleh bla... haruskah??? pas tu aku mesti istighfar..sume tu dugaan ketika hamil... mungkin terlalu byk fikir pon tak bgus untuk kandungan. Dugaan untuk suami aku gak sbb nak tau tahap kesabaran nye dengan bini die yang mcm ni... mcm2 ragam.


Harap suami ku Wan Mohd Reezal sabar ngan aku... Aku terlalu syg kan suami aku.. cume kdg2 cra aku nak melepaskan geram tu mmbuat kan aku rasa melampau sgt.. kejam .. heheheehe mmg kejam pon... sian kat suami aku.. mama syg papa...

0 comments:

Post a Comment