RSS

Pages


11 hb june 2011 - Baby Oh BaBY

11 hb june......

Tarikh tersebut ye la tarikh dimana perut aku memulas dibahagian bawah pusat(atau dikenali bhagian ari2) tak tau la btul ke tak aku sebut nye.Aku dan suami pergi doctor panel proton...untuk check up lanjut... dan aku bgtau doc yang aku sakit perut di bawah pusat dan masuk 3 minggu aku lewat period.. doc wat HCG urine test..didapati aku positif (mengandung) , yang pelik nye... 2 minggu sudah 2x aku wat urine test tapi hasil nye negatif. Terkejut gak dibuatnya aku... masa tu suami ku diluar bilik..(masa aku g toilet nak buang air kecil die mlas nak dok ngan doc tu so die kuar , ingatkan sakit perut biasa je).. pas doc bgtau aku yang aku mngandung die nak scan aku nye perut.. so masa tu mmg tak nmpk lg. Doc suspek aku luar rahim then die refer aku ke Hospital Slim River..kuar je dr bilik tu aku bgtau suami aku yang aku mngandung... suke nye die... pas aku cite pasal suspek tu die mula rsau kat aku.pas kuar je dr klinik n dapat surat dr doc tu trus aku g Hospital.


Di Hospital Slim River..aku kna amik darah then wat test air kncing lg skali pastu amik blood pressure... masa tu Allah je tahu perasaan aku ..rsau sume la...suami aku ikut je mana aku g... then doc wat scan... mmg janin tak nmpk lg.. mungkin kecil lg.. doc hosp tahan aku masuk wad hari tu jugak. masuk la aku wad 4 , (doc hosp tu takut aku sakit lg masa di rumah so deme tahan la aku). Malam masa tdo tu mmg takde ape.. cume kerap buang air kecil. Pendek kata mmg aku rasa tak selesa dok wad tu... tmbah2 keputusan darah esok baru tahu...


12hb june 2011 harinya... doc wat pemeriksaan ke atas aku.. dah tekan2 nya perut aku mmg la sakit.. tp aku bgtau bukan sakit kat situ... so die kata okla kalau mcm tu. Pagi tu doc bgtau ... kalau keputusan darah ok... mknanya kandungan dalam rahim... kalau tak ok.. mknanya luar rahim... so aku dr mlm td asik berdoa smbil usap perut aku moga2 Allah selamat kan kndungan aku.. tengahari tu doc jumpa aku.. kata nye aku boleh balik dah... sbb darah menunjukkan normal... jap tu gak aku siap balik.. Alhamdulillah Allah itu Maha Kuasa... tp dalam lega.. doc kata esok (13hb june 2011) kena datang lagi untuk amik darah kali ke 2.. untuk cnfirm kan balik... darah tu amik untuk hntar ke lab ipoh... aduhhh kna tunggu untuk result ke 2.


13hb june 2011 (isnin)ambil lg darah untuk result kedua... resultye ari jumaat.. tak sbar nak tunggu masa tu... harap takde pape... Jumaat tu aku pegi Hosp Slim Rver.. naik je no giliran aku... terus doc snyum . kata nye ... Normal... kandungan aku dlm rahim.. so trus die nak scan ... scan je .. mmg nmpk dah janin dalm rahim... Alhamdulillah sekali lg Pada Allah atas kurniaannye.... smoga aku dapat bertahan .. dan diberi kesihatan yang baik sepanjang aku mengandungkan zuriat ni.... moga Allah permudahkan urusan kami suami isteri

1 comments:

Hida Kadiso said...

tahniah sya.. jage kandungan bebaik.. cayok2!!! =D

Post a Comment